Trustpilot

Gratis fragt på alle ordrer over 499 DKK

Sådan smider du julefedtet og nyder livet samtidig

Sådan smider du julefedtet og nyder livet samtidig

Julen og nytåret er overstået - håber du har haft en fantastisk måned med god mad, hyggeligt selskab og nu står tilbage med nogle dejlige minder. 

Hvad der er fået af skønne oplevelser, fylder desværre også fysisk lidt ekstra på kroppen. Det er ikke unormalt at tage en 2 - 3 kilo på i december måned. 

Det skal du ikke skamme dig over. Du har jo haft en dejlig tid og nydt den dejlige julemad og godter. 

Dette er ikke en slankekur

Denne artikel er ikke skabt for at du skal på slankekur. Den er til dig, som har det fint at have taget de ekstra kilo, men selvfølgelig gerne vil af med dem igen - og måske lidt ekstra. 

Tag det helt roligt. Det kræver bare at du tænker dig lidt om og følger et par simple råd. 

Det at tabe sig, er faktisk et meget simpelt regnestykke. 

Du skal spise færre kalorier end du forbrænder. 

Så ligesom du kunne tage 3 kilo på ved at spise, kan du også vende regnestykket om, og tabe dig 3 kilo, ved ikke at spise (altså ikke helt holde op med at spise :-)). 

Sådan taber du julefedtet igen

Det hele foregår oppe i hovedet på dig. Det er ren psykologi. 

Du bare holde snitterne fra det værste overspiseri. Det du har haft tendens til hele december måned. Helt naturligt vil der være mindre slik tilgængelig og færre julefrokoster med overflod af mad. 

Men i hverdagen skal du stadig nyde livet. Du skal ikke være ked af at tage et glas rødvin en torsdag aften. Du skal bare huske kun at tage 1 glas. 

Du må også gerne spise Matadormixen, men prøv at begrænse dig til kun at gøre det om fredagen til X Faktor. De store røde bøffer skal kun være om lørdagen. 

Når du står i kantinen eller ved en stor buffet, så husk kun at tage 2 stykker rugbrød. Undlad måske smør på dit brød. 

Tænk dig om i buffet'en

Prøv at kigge på buffeten og sig til dig selv - hvad kan jeg undvære, og få det til at smage godt på en sundere måde.

Måske er det ikke nødvendigt med mayonaise på din hamburryg - et par skiver agurk er bedre. 

Kan du ikke godt nøjes med 2 frikadeller i stedet for 3. 

Start i salatbaren og fyld på med rodfrugter og grøntsager. De holder dig mæt i lang tid. Jo mere du fylder på af det, jo mindre kan der være af kød og brød på din tallerken. 

Drik vand. Masser af vand. Det fjerner sult-følelsen og er rigtig godt for din krop.

Ingen lynkur - men nyd livet

Jo mere standhaftig du er med at spise mindre, jo hurtigere vil du tabe dig igen. 

Men det behøver jo ikke være indenfor 1 uge du skal tabe dig. Tag det roligt. Nyd livet - og vær ikke så bekymret for, at det måske tager 2 - 3 måneder. 

Når først du er begyndt at tænke over hvad du indtager, vil det med tiden komme naturligt, og før du ved af det, så har du ikke bare smidt 3 kilo, men måske 4 og 5.

Og så vil din vægt heller ikke flyve op og ned som en yoyo i hånden på en teenager. 

Har du bemærket, at jeg slet ikke skrev noget om motion

Motion vil hjælpe dig til et hurtigere vægttab - men du kan sagtens tabe dig 3 kilo ved maden alene. Dog vil et par gode lange gåture være godt for krop og sjæl. 

God fornøjelse med at tabe dig, mens du husker at nyde livet. 

 

Bliv medlem af ANNA's kundeklub

Vi vil gerne forkæle dig. Modtag som den første gode tilbud og VIP invitationer.
Du får også rabat på din fødselsdag. Plus mange flere fordele.
Du kan altid nemt afmelde dig igen.

Tilmeld dig her